Ändrade planer

Det blev lite ändrade planer idag i stallet, men det funkade. Jag red i alla fall Fire och sen fick Shadow gå en promenad, jag är hur nöjd som helst med Fire, han var super idag. Han var lite tittig och så men hur fin som helst.
 
Jag red först fram i trav på hela spåret, där ställde jag lite ut och in för att få honom mjuk, jag red även på lite volter. Jag fattade galopp ganska snabbt och då lät jag honom galoppera på i en ganska låg form och i det tempot han själv ville. Efter framridningen så kortade jag upp honom lite mer och då red jag övergångar samt lite lösgörande, serpentiner, lite svaga öppnor och liknande, jag red även lösgörande i galoppen. Sedan när jag joggade av så gjorde jag ungefär som i början av passet, lät honom galoppera i en låg rund form och sedan även trava i låg rund form på volter och serpentiner även på det raka spåret.
 
Hade bara telefonen men ni ska ändå få lite bilder.
 
Ja han va super idag!

Kommentarer
Postat av: Fanny & Filippa - Hästblogg

härlig blogg,allt bra? :)

2013-01-04 @ 10:40:09
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0