Att sova

 

I vår idrott i skolan har vi just nu fått läsa om hur vi kan göra i olika delar för att förbättra vårat välmående. Jag tycker att det är väldigt roligt att man faktiskt kan förändra så mycket med bara några få saker. Jag blev framförallt ganska överaskad över att en liten förändring kan bli en väldigt stor förbättring. Det var framförallt en sak som jag började tänka mycket på det är nämligen som rubriken avslöjar sömnen. Hur mycket lite mer sömn kan göra.

 

Sov mer och..

- Man får lättare att hantera stress

- Orkar vara mer aktiv

- Blir piggare och orkar då fokusera mera

 

Det är ungefär det kortdraget, men samtidigt så leder också minskad stress till..

- Lättare att koncentrera sig

- Lättare att sova

 

Man kan med det innan även se att man orkar vara aktiv och då göra flera saker, koncentrera sig mer och så liknande. Det ger i sin tur mer tid eftersom man orkar vara aktiv och koncentrera sig under sin aktiva tid, man blir helt enkelt effektivare. Detta är givetvis bra då man först och främst har tid med att sova den extra timmen men kanske även mer.

 

Så om ni nu sover mer kommer ni orka träna mer, låter det som en bra plan? Det tycker jag i alla fall och jag hoppas att några av er tänker till lite mer och sover lite bättre nu, jag ska verkligen försöka att förbättra min sömn, vill orka mer vill vara piggare och effektivare, någon annan som tänker sova mer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0