En vanlig vecka för hästarna!

En vanlig vecka för hästarna.

 

Måndag: Båda vilar. Eftersom båda våra hästar passar bra med vila så vilar dem två dagar i veckan.

 

Tisdag: Jogging till träning, själva i ridhuset ofta lösgörande i början och sen mer rörelser eller vad man ska träna på det passet. Avslutar ofta med lång och låg form.

 

Onsdag: Också vila för båda.

 

Torsdag: Jogging till träning själva. Ofta lösgörande i början och om man ska/vill träna på någonting extra gör man även det. Samma som på tisdagen, avslutar ofta med rund låg form.

 

Fredag: Träning för tränare. Beror på vad tränaren säger och så men vi tränar i alla fall för tränaren i en halvtimme, och då har vi joggat fram innan.

 

Lördag och söndag: varierar beroende tävlingar, väder osv men ofta rider vi ut så mycket så möjligt.

 

Min bäbis och jag fick stå för bilden idag

 

Detta var kanske inte en så jätte detaljerad plan men det beror på att det beror så mycket på hur humöret på en själv och hästen är.

Men ett vanligt joggingpass:

Mina jogging pass är ofta väldigt lugna och det blir mest fokus på den låga runda formen även om jag ibland tar upp hästen i en lite högre form ifall jag känner att det behövs eller om jag vill avancera någonting lite till. Börjar ofta med trav i båda varven och ganska lösgörande, efter det tar man galopp och även där lösgörande, sedan börjar jag med lite mer trav jobb samt galopp jobb, Jag tar oftast upp den i formen lite men i joggingpassen eller när jag tränar själv så vill jag ha hästarna lägre form än formen man vill ha på tävling eller träning.

 

Träning själv:

Det är samma början som i joggingpasset, trav och galopp i en ganska låg form, men efter det tar jag upp hästen något och tränar ofta rörelser som öppna, sluta skänkelvikning och att rörelserna skall ha energi ordentligt.

 

Träning för tränare:

Joggar fram själv och sen beror det på vad tränaren säger och likande, och det varierar ju självklart från gång till gång.


Kommentarer
Postat av: alexandra

va fin bild! :D

2013-01-02 @ 18:30:45
URL: http://alexandrastorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0