Sikta mot stjärnorna!

Våga drömma, våga satsa, våga misslyckas. Om man har kommit till den punkten när man kan sätta ett mål, en dröm med vetskapen att man kanske inte tar sig dit men ändå satsar, då har man kommit långt på vägen till framgång. Jag tror att många är rädda för att misslyckas, man är rädd för att göra sig själv och andra i sin omgivning besvikna, och istället för att då kämpa mer tro jag att ganska många ger upp, ger upp och inte satsar på sin dröm. Det tycker jag är riktigt synd, jag tycker att alla borde vara riktiga vinnarskallar när det gäller sitt liv, att ingen borde tänka tanken på att förlora sina drömmar.
 
Jag hoppas nu att den här texten får er alla att tänka till lite extra, tänka till på vad ni har för mål och drömmar, för om ni inte ens vet vart ni vill så kommer ni aldrig komma dit. En annan sak är att man inte ska vara rädd för att ha höga mål, för det man ska tänka på är att om ni siktar mot stjärnorna, så är ni redan uppe på molnen när ni kanske märker att ni inte kommer till stjärnorna, och om ni då siktar mot molnen så kommer ni vara högst upp i en backe när ni märker att ni inte kommer ta er upp til molnen.
 
Vilka är det som lyckas? Det är dem som bestämmer sig för en sak och sen ger dem sig inte! Visst vissa kan ha tur, man kan födas med en fantastisk sångröst och lyckas tack vare den, eller vissa kanske föds in i en väldigt rik familj som har råd med hästar för enorma summor och har råd med att låta sin dotter/son träna för dem duktigaste tränarna, dem har det lättare, men dem behöver också kämpa. Ingen kommer upp till toppen gratis, man måste jobba för att ta sig dit.
 
Vad handlar det mer om? Om man redan har ett mål som man vill nå, vad mer ska man göra jo prioritera. Man måste lära sig att prioritera rätt, och vad som är rätt beror på hur man vill leva sitt liv. Man kanske väljer att kämpa hur mycket som helst när man är ung och då lyckas snabbare, eller så väljer man att ta det lugnare och då lyckas på senare år, det handlar om vad som kommer först på listan för just dig.
Om du satsar på guldet, är det större chans att du över huvud taget deltar än om du bara satsar på att delta.

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: haha nej men det är ingen fara!
vi ska tävla i hoppning isåfall då hon inte riktigt får till de gångarter som krävs i dressyren. dvs. hennes trav är OMÖJLIG att sitta ner i mm.
Däremot så har jag lite tråkiga nyheter gällande min och juvels framtid tillsammans, jag kommer nog börja leta efter en ny häst nu som kan ta mig längre än juvel vilket medför att jag och juvel inte ens kommer börja tävla tillsammans.

2013-01-04 @ 13:04:02
URL: http://jensenjulia.blogg.se
Postat av: Sara

Fin blogg, bloglovinbyte? :)

2013-01-04 @ 13:10:17
URL: http://saraaemelies.blogg.se
Postat av: Matilda - Equestrians

Hejsan, super fin blogg du har!
Kolla gärna in på våran blogg och skriv en kommentar om vad du tycker, kram!

2013-01-04 @ 14:52:37
URL: http://equestrians.webblogg.se/
Postat av: Ida

Jag vill till SM, men vi har inte råd med en ponny :(

Svar: Nu var det inte jag som skrev inlägget utan det var Jennifer. Men en sak som vi har gemensamt är att ha drömmar. Och jag förstår att det kan kännas omöjligt om man nu inte har råd med en ponny och kanske kommer du inte till SM på ponny, men kanske. Om du rider så mycket som möjligt, tränar, du kanske kan bli Medryttare, det finns personer som inte tar betalt. Och kanske har du tur att någon ser dig och du får låna en ponny. Eller så kan du satsa högre, varför inte OS? Du kanske inte kommer dit men du kanske kan tävla SM på storhäst, och om jag får säga det själv så är det ännu coolare...att bevisa att man fått kämpa hårt men lyckats. Fortsätt kämpa och träna träna. Ett citat jag hört (vet inte vem som sa det men en stor idrottsman) en reporter sa Gud vilken tur du hade då svarade han det konstiga är ju mer jag tränar ju mer tur verkar jag få. Rätt inställning, om du tränar mycket har du kanske turen att bli upptäckt av någon eller hamna på rätt spår.
jcortholm.blogg.se

2013-01-04 @ 17:42:09
URL: http://idawoxliiin.blogg.se
Postat av: Ida

Sv; Tack! Ni har en superfin blogg ni också, vilken har gjort designen? :)

Svar: Hej det är jag Caroline som har gjort headdern, och en vän har lagt in den och fixat resten.
jcortholm.blogg.se

2013-01-04 @ 17:43:19
URL: http://idawoxliiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0