Shadow

Shadow är som ni ser en flugskimmel född 1988, han är en valack och en D-ponny. Vi började rida denna underbara ponny på hösten 2007 och då hade vi honom tillsammans tre gånger i veckan, dock stegade vi upp detta ganska snabbt och blev helt fodervärdar på honom i juni 2008, han kom även till vår ägo i december 2008. Så vi har ridit denna underbara ponny i lite mer än 5 år och har ägt honom i 4 år.
 
Shadow är en väldigt pigg och glad ponny för sin ålder och det märks inte att han är så gammal som han är. Han har gjort det mesta ute på banorna och han har tävlats i fälttävlan, hoppning och dressyr. Han har även mycket olika framgångar ute på banorna men främst i fälttävlan. Idag går han som en ren dressyrponny, detta beror på våra intressen som ryttare men också att vi vill spara så mycket på honom som möjligt eftersom han inte är i sina yngsta dagar längre.
 
Vi tränar nu på massor olika dressyrrörelser och myser med denna underbara ponny, han är verkligen en ponny med ett hjärta av guld. Trots att han kan se lite grinig ut ibland så är han verkligen den snällaste ponnyn på jorden, och den bästa så klart.

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Hej, vad roligt! :) Jag har hållit på med islandshästar i snart 9 år då jag köpte min första häst, men mer seriöst så ungefär 6-7 år.

Snygg design ni har! Jag gillar verkligen den pigga färgen! :)

2012-12-28 @ 22:36:52
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0