Vad har hänt?

Det var en tjej som tyckte att vi skulle skriva vad som har hänt under den period då vi inte har bloggat. Självklart gör vi det. Men det är ett litete problem som kommer försvåra allt lite, jag kommer inte ihåg när vi slutade blogga.. Nej men jag ska nog allt kunna skriva lite i alla fall, jag kommer inte heller skriva väldigt detaljerat utan jag kommer skriva kortdraget.
 
Vad har hänt med oss?
Vi har nugått ut grundskolan och då börjat på gymnasiet. Vi båda har valt linjen ekonomi, ekonomi villket vi båda trivs väldigt bra med eftersom vi också vill starta företag i framtiden och vi läser mycket om hur man får och inte får göra och ha ett företag. Vi går också i olika skolor för första gången, vi har gått i samma skola genom hela grundskolan men nu valde vi att gå lite olika vägar. Det innebär också att vi inte har samma kompisar och liknande villket känns skönt. Jag tycker även att vi vuxit enormt mycket som människor, blivit mognare, tar mer ansvar för våra liv samt hästarna och skolan.
 
Bild från niornas blogg.
 
Vad har hänt med hästarna och ridningen?
Vi har hela tiden hållt igång ridningen och tycker fortfarande att det är lika roligt om inte ännu roligare, vi trivs väldigt bra med våra ponnysar och älskar dem oerhört mycket, vi har tyvärr även växt lite villket gör att vi är ganska långa på ponnysarna, men att vi är ganska smala gör allting lite lättare så vi fortsätter att träna och det går väldigt bra. Tränare tycker inte alls att vi ser för långa ut, och det hugger i hjärtat av tanken att vi en dag inte kan rida dem mer och tyvärr närmar vi oss den dagen mer och mer för varje dag som går, så just nu tänker vi bara på att njuta med tiden på ponnysarna och ha så roligt det bara går.
 
 
Jennifer har även tävlat ganska mycket och det har främst varit på La:p1 och då även vissa förklasser. Det har gått väldigt bra på Lätt A nivån där de har ganska många placeringar (procentuellt) om man tänker på hur många starter de har gjort. Men det verkar som om Fire kanske tröttnat lite på tävling nu. Därför så har tävlandet avtagit och vi har nu mer fokuserat på att träna hemma och ska kanske ut och testa lite bara på lek under våren. 
 
 
Shadow har vi båda börjat träna på lite mer avancerade grejer, som galoppombyten, lite arbetspiruetter och liknande, för att bli så duktiga som möjligt inför att vi ska gå upp på häst. Shadow har vi utvecklats mycket med genom alla åren och det fortsätter och vi blir båda tajtare med honnom som ett ekipage. Tyvärr fick han sömtryck under hösten och har därför vilat ett tag, men nu börjar han komma igång igen villket är skönt. 
 
Utöver det så har vi båda även börjat rida Don betydligt mer, det är främst Jennifer som har ridit Don detta beror på att Caroline ridit och tränat Fire ganska mycket och då under Shadows lilla viloperiod så blev det ganska naturligt att Jennifer började rida Don lite mer. Det är väldigt roligt och tränare tycker även att vi ska börja tävla lite smått på honnom. 
 
Så det var väl lite om vad som hänt, tror att vi kommer ha en frågestund ganska snart och då kan ni alla ställa frågor om vad som annars har hänt eller ja om vad som hälst och då kan ni få reda på det jag inte har skrivit om redan.

Kommentarer
Postat av: Maya Juuti

oj skit fin blogg :)

jo jag är 15 år, och jaaa hiih jag kollade in din blogg :)

2012-12-29 @ 15:31:37
URL: http://mayajuuti.blogg.se
Postat av: Thelma

Jättefin blogg du har sötis :) <3 Kolla gärna in på min <3

2012-12-29 @ 15:55:00
URL: http://thelmas.webblogg.se
Postat av: Veronica Hansson

Vill du vara med i min blogg tävling? skulle bli väldigt glad :)
http://veronicahansson.blogg.se/2012/december/tavling.html

2012-12-29 @ 16:37:27
URL: http://veronicahansson.blogg.se
Postat av: Olivia

Fin blogg!
Kolla gärna in min blogg och lämna gärna en kommentar

2012-12-29 @ 16:43:14
URL: http://oliviasundbeck.blogg.se
Postat av: Ida

Hahaha ja det har jag, och fyllt i dina och mina läppar lite. Satt på mascara oxå så den är helt renoverd ;)

2012-12-29 @ 18:32:38
URL: http://blackstaars.blogg.se
Postat av: Moah Svantemark ♥

Haft en bra lördag?
Kram

2012-12-29 @ 22:46:41
URL: http://moahsvantemark.blogg.se
Postat av: Sara Håkansson

Fin blogg!
Kika gärna in på min blogg & säg hej. :)

2012-12-29 @ 22:52:11
URL: http://www.Saraochlimit.blogg.se
Postat av: JennyM

Vad kul att du tittade in då och tack! :)
Vad skönt att man kan behålla sina gamla hästar så, önskar jag hade kunnat det med!
Det är dock kul att se att dom kan vara såpass igång trots sin ålder tycker jag. Min gamla ponny har ju tävlat en hel del också och gått väldigt mycket så skönt att känna att man förmodligen inte gjort helt fel ändå :)
Vad roligt föresten, Esse Goldfire tävlade vi en hel del mot när vi var ute för ett antal år sedan. Himla fin är han :)

Svar: vad kul att du också tycker att han är fin, det tycker vi också. den utstrålingen han har är helt otrolig och han är så himla gullig i personligheten, det är helt otroligt att vi får låna honnom och det är jag jätte tacksam för.Kram Caroline
jcortholm.blogg.se

2012-12-30 @ 03:21:54
URL: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0