Två recept!

så som jag skrev i mitt tidigare inlägg så ska ni nu få recept på nyttiga frukostar/mellanmål.
 
Egen gjord blåbärs youghurt:
2-3 dl turkisk youghurt
1-2 matskedar blåbärssylt
färska/ frysta och tinade blåbär.
 
häl upp önskad mängd turkisk toughurt i en skål, blanda i önskad mängd blåbärssylt. Smaka och testa hur mycket du vill att det skall smaka. sen häller du på dem färska/tinade blåbären högst upp så blir det lite extra fint och gott. Man kan säkert ha hallon istället för blåber eller kanske något annat bär/frukt. Man kan ju prova sig fram lite..det gör jag.
 
det andra receptet nu då..
 
Bananpankakor:
2 ägg
1 dl mjöl
mjölk (tills rätt konsistens på smeten)
1 och ½ banan ungefär (beroende på hur mycket smak av banan du vill ha)
 
Ni gör först en vanlig pankaks smet, häll sedan i bananen stavmixa och stek som vanliga pankakor. Blev super gott och dem var söta så man behövde inget extra socker heller.
 
jag gjorde en mix och åt båda till lunch, yougurt på ca 1 och ½ dl turkisk youghurt och tre banan pankakor. Som ni ser på bilden så la jag på hallon på pankakorna vilket var toppen gott.
 
kramar Caroline
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0